email marketing proces

Email marketing

E-mail marketing is een goedkope, snelle en effectieve manier om bezoekers naar de website te krijgen. Het verbetert klantloyaliteit, vertrouwen en naamsbekendheid, en stimuleert herhalingsaankopen.

 

E-mail marketing (het versturen van digitale nieuwsbrieven) is een van de beste manieren om uw huidige klanten aan u te binden of potentiële klanten uw website te laten bezoeken. Met e-mailcampagnes kunt u (potentiële) klanten regelmatig op de hoogte houden van uw producten en/of diensten, aanbiedingen, nieuws, vacatures en dergelijke.
In vergelijking met andere marketing communicatie-instrumenten is het verzenden van e-mails veel goedkoper. Bovendien is e-mail een pro-actieve manier om een boodschap over te brengen. Dit in tegenstelling tot een website waar de bezoeker zelf op zoek moet naar informatie.

Welke doelen kunt u bereiken met e-mail marketing:

  • Genereren van websitebezoekers.
  • Verbeteren van klantloyaliteit.
  • Opbouwen van vertrouwen.
  • Vergroten van naamsbekendheid.
  • Krijgen van kwalitatieve leads.
  • Aanvragen voor offertes.
  • Realiseren van online verkoop.
  • Bevorderen van herhalingsaankopen.
  • Besparen op marketingkosten (drukwerk, verzendkosten).

Voordelen e-mail marketing

  • Hoge ROI.
  • Snel en makkelijk contact met je doelgroep.
  • Pro-actieve communicatie (push-strategie).
  • Effectief verkoop stimuleren.
  • Lage kosten: in verhouding tot gedrukte media is de inzet van e-mail marketing goedkoop.
  • Meetbaar: weigeringen, klikken, respons, conversie.
  • Promoties: zeer geschikt om visueel en met tekst een actie onder de aandacht te brengen.
  • Relatie opbouwen met je klanten.
  • Response is over het algemeen hoog (wordt veel gelezen en doorgeklikt).
  • Gepersonaliseerde berichten.
  • Virale marketing mogelijk met doorsturen.
  • Automatiseren van campagnes mogelijk.
 

E-mail marketing software

Elliance biedt twee mogelijkheden: een in de website ingebouwde nieuwsbrief component 'Acymailing' of het externe 'Mailchimp'. Hiermee kunt u gemakkelijk zelf aan de slag. Ik geef u alle handvaten om professionele nieuwsbrieven te versturen naar uw klanten, zelfs als u weinig of geen ervaring heeft.

De resultaten van iedere e-mail marketing campagne die u verstuurd worden uitgebreid gemeten door onze e-mail marketing software. Zo kunt u precies zien hoe vaak (en door wie) de e-mail is geopend, op welke links er wordt geklikt, hoe de campagne presteert ten opzichte van eerdere campagnes en nog veel meer. Deze waardevolle gegevens zorgen ervoor dat elke campagne beter presteert dan de vorige.

Tips: Te vaak een mailing versturen kan irritatie opleveren bij de ontvanger, mensen willen niet zomaar gemaild worden. Zorg voor inhoudelijke mailings die aansluiten bij de voorkeuren van de klant.

 

..

Deel deze pagina

FacebookTwitterGoogle BookmarksLinkedinRSS Feed
Pin It